Problema eficienței utilizării vehiculelor este relevantă pentru fiecare agent economic. Dar cum se poate optimiza, în practică, costul de exploatare și prelungi durata de viață a unui vehicul?

Directorul companiei „VIATEC SERVICE„, Dmitrii Mihailovici Prisiajniuk, și-a exprimat opinia de expert în domeniul monitorizării vehiculelor.

– Dmitrii, ce ar trebui să știe în primul rând proprietarul pentru a optimiza utilizarea vehiculelor?

DM – În primul rând, este important să înțelegem diferența dintre achiziționarea „hardware-ului” și achiziționarea unei soluții complete de control al vehiculelor.

– Nu este același lucru?

DM – Nu. De multe ori, se poate achiziționa echipament de control și software, dar să se constate cu surprindere că, în loc să scadă, consumul de combustibil a crescut, la fel și costurile de întreținere și reparație. Acest lucru indică faptul că investiția în echipamente de control nu a fost justificată, iar proprietarul este tentat să revină la metodele tradiționale de lucru.

Această situație apare atunci când decizia de achiziție este ghidată exclusiv de preț. Din păcate, „ieftinul costă scump”.

– De unde ar trebui să înceapă proprietarul și cum poate alege corect echipamentul?

DM – Recomand să nu alegeți echipamentul, ci un partener de încredere în domeniul controlului. Un partener care va proteja interesele proprietarului; un partener cu experiență în implementarea sistemelor de control, care reprezintă producători de top la nivel mondial și care dispune de instrumente pentru prevenirea sabotajului, precum și de recomandări din partea clienților de încredere.

– Presupun că vorbim acum despre compania dvs.?

DM – Vorbim nu doar despre compania noastră. Concurența joacă un rol esențial în dezvoltarea pieței. MERCEDES, BMW, AUDI au devenit repere mondiale în industria auto tocmai datorită concurenței dintre ele. Concurența în domeniul controlului aduce beneficii atât clientului, cât și companiilor de pe piață, care se străduiesc să ofere servicii de calitate la prețuri corecte.

Trebuie să recunoaștem că astăzi pe piața echipamentelor de control apar companii noi, care oferă echipamente de slabă calitate și necertificate. Unii clienți, fără a înțelege detaliile, le achiziționează. Rezultatul – erori majore, date inexacte, rapoarte incorecte, ceea ce duce inevitabil la dezamăgirea clientului față de echipamentele și serviciile achiziționate, precum și față de industrie, în general. Este un fapt cunoscut că un client mulțumit va povesti despre o achiziție reușită cercului apropiat, în timp ce un client nemulțumit va împărtăși experiența sa negativă cu cât mai multe persoane.

– Ce sfat ați oferi celor care intenționează să investească în echipamente de control?

DM – Vă voi oferi un exemplu radical. Să presupunem că aveți nevoie de o intervenție chirurgicală. Costul unei operații calificate și al reabilitării este de 1000 de euro. Dar există o alternativă: un bisturiu, medicamentele și un manual de chirurgie costă 500 de euro, iar operația o faceți singur. V-ați asuma un astfel de risc?

Soluțiile de control sunt ineficiente sau chiar nerentabile din cauza lipsei de competență a personalului tehnic, a instabilității echipamentelor, a limitărilor software-ului și, cel mai important, a lipsei de experiență în gestionarea sabotajului.

Dacă sunteți dispus să cumpărați echipamente ieftine, cu software gratuit și abonament minim, înseamnă că fie sunteți un chirurg experimentat, fie vă asumați riscuri majore.

– Vă mulțumim, Dmitrii, pentru evaluarea obiectivă. Cititorii vor avea cu siguranță asupra a ce să reflecteze.

DM – Vă mulțumesc. Vă doresc tuturor succes.